Regulamin Organizacyjny Praktyki Fizjoterapeutycznej
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Praktyka zawodowa: FizjoMore Tomasz Moraczewski oraz FizjoMore Sara Moraczewska zwana dalej ,,Praktyki” działa na podstawie:
– przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
– wpisu nr:
000000253537 – FizjoMore Tomasz Moraczewski,
000000253539 – FizjoMore Sara Moraczewska
do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeutów, niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
- Główne miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych mieści się w Lublinie przy ul. Kawaleryjskiej 10/2 Gabinet nr 1
- Inne miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych: dojazd do domu pacjenta.
II CEL, ZADANIA I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ
- Celem praktyki fizjoterapeutycznej jest przywracanie, poprawa lub zachowanie zdrowia pacjentów.
- Zadaniem praktyki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, a w szczególności terapii manualnej, masażu, fizjoterapii urologicznej, fizjoterapii uroginekologicznej i igłoterapii
- wizyta fizjoterapeutyczna, także w domu,
- badanie funkcjonalne i fizjoterapia,
- fizjoprofilaktyka,
- wydawanie opinii, orzeczeń i zaświadczeń.
III RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
- W ramach praktyki będą udzielane ambulatoryjne świadczenia zdrowotne obejmujące świadczenia w dziedzinie fizjoterapii.
- Udzielanie świadczeń odbywać się będzie w pomieszczeniach praktyki (gabinet nr.1), oraz w miejscu wezwania (w domu pacjenta)
IV PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Praktyki udziela ją świadczeń zdrowotnych w sposób zapewniający Pacjentom najdogodniejszą form, uwzględniając wymogi określone przepisami prawa, w szczególności w zakresie przestrzegania Praw Pacjenta oraz zasady wynikające z procedur i standardów medycznych.
- Terapeuci Praktyki zobowiązani są do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji związanych z pacjentem uzyskanych w związku z udzieleniem świadczeń zdrowotnych.
- Gabinet FizjoMore Sara Moraczewska i FizjoMore Tomasz Moraczewski otwarte są w następujących dniach i godzinach: od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00 – 20:00
- Pacjenci są rejestrowani i przyjmowani według kolejności telefonicznego/osobistego/zgłoszenia przez portal https://zarejestrowani.pl/
- W czasie rejestracji Pacjent zobowiązany jest podać następujące dane wymagane przez art. 25 Ust. O Prawach Pacjenta:
5.1. Nazwisko i Imię, datę urodzenia, adres zamieszkania, numer PESEL. W przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
5.2. W przypadku gdy pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – Nazwisko i Imię przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania
5.3 Dodatkowo pacjent informuje o rodzaju choroby, o ile ta informacja jest niezbędna do wybrania adekwatnego specjalisty
- Pacjent zobowiązany jest do udzielenia pełnych i wyczerpujących informacji, w szczególności o przeciwwskazaniach lub innych okolicznościach mogących mieć wpływ na planowaną terapię (w tym o ciąży). Pacjent obowiązany jest również do poinformowania o zasięgniętych opiniach u innych specjalistów, o ile jest to niezbędne do realizacji terapii.
- Przed przystąpieniem do terapii terapeuci z Praktyki przeprowadzają wywiad oraz wstępne badania funkcjonalne, które podlega wpisowi w dokumentacji medycznej Pacjenta. Prowadzący wywiad i badanie określa cel terapii optymalny dla Pacjenta oraz metodykę procesu terapeutycznego, dążąc do maksymalnej poprawy stanu zdrowia Pacjenta, oraz jego sprawności psychoruchowej.
- Pacjentowi przysługuje prawo czynnego udziału zarówno w określaniu celu terapii, jak i metodyki jej prowadzenia.
- Planując terapię uwzględnia się dokumentację medyczną przedstawioną przez Pacjenta.
- W uzasadnionych przypadkach Pacjent zostanie poinformowany o konieczności wykonania dodatkowych badań, w tym konieczności przeprowadzania pogłębionej diagnostyki lekarskiej. Pacjent zobowiązany jest do poddania się badaniu innego specjalisty, jeżeli zdaniem terapeutów Praktyki badanie to jest niezbędne dla dalszego prawidłowego realizowania celu terapii. W przypadku odmowy wykonania badania, zatajenia jego wyników, bądź korzystania przez Pacjenta równolegle z terapii w innym ośrodku bez powiadomienia o tym fakcie terapeutów Praktyki zastrzega sobie prawo do odmowy kontynuacji prowadzenia Pacjenta.
- W uzasadnionych przypadkach specjalista może zwrócić się do Pacjenta z prośbą o możliwość wykonania zdjęcia albo nagrania procesu leczenia.
- Do obowiązków Pacjenta należy:
1) przestrzeganie Regulaminu Organizacyjnego;
2) przestrzeganie zasad higieny osobistej;
3) szanowanie mienia należącego do Praktyki i miejsca wykonywania działalności Praktyki
- Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyt.
- Za zgodą osoby udzielającej świadczenie możliwe jest nagrywanie lub robienie zdjęć przez Pacjenta albo jego opiekuna w trakcie trwania wizyty.
V OPŁATY ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w sposób zapewniający ochronę i poufność danych oraz dostęp wyłącznie dla osób uprawnionych /upoważnionych. Praktyki zapewniają odpowiednie warunki zabezpieczające dokumentację przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą i dostępem osób nieupoważnionych, a także umożliwiające jej wykorzystanie bez zbędnej zwłoki.
- Dokumentacja medyczna wydawana jest na wniosek Pacjenta w ciągu 7 dni.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej ustala się następujące opłaty:
4.1. Za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej opłata wynosi 5 zł ,
4.2. Za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej opłata wynosi 0,10 zł ,
4.3. Za udostępnienie dokumentacji medycznej drogą mailową opłata wynosi 1 zł.
VI ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT, WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
- Z tytułu udzielanych świadczeń zdrowotnych, które nie są finansowane ze środków publicznych pobierane są od Pacjentów opłaty.
- Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne dostępna jest w Załączniku do regulaminu oraz na stronie www.fizjomore.pl w zakładce „Cennik”. Informację na ten temat można też uzyskać w gabinecie.
- Opłata uiszczana jest po wizycie, opłata możliwa jest: gotówką, kartą, blikiem, przelewem.
- Po zakończeniu wizyty każdorazowo należy zgłaszać potrzebę wystawienia faktury.
- Za zrealizowane, odbyte i opłacone przez Pacjenta wizyty fizjoterapeutyczne, zwrot opłat nie jest możliwy.
- W przypadku spóźnienia się Pacjenta na umówioną wizytę, czas trwania wizyty zostanie skrócony o czas spóźnienia. W przypadku spóźnienia przekraczającego 15 min terapeuta ma prawo odmówić wykonania usługi.
- Nieprzybycie na umówioną wizytę wiąże się z pokryciem 100% kosztów przez pacjenta/opiekuna.
- Wizytę można odwoływać poprzez kliknięcie w link z SMS przypominający o wizycie, telefonicznie, przez SMS na numer: (690 403 304) lub mailowo ([email protected])
- W trosce o dostępność terminów w naszej placówce wizytę można odwołać z 24-godzinnym wyprzedzeniem. Wizyta odwołana z niezachowanym 24-godzinnym wyprzedzeniem skutkować będzie koniecznością wpłacenia Przedpłaty w wysokości 100% odpłatności za wizytę w momencie zapisywania na kolejną wizytę. Przedpłata/Zaliczka zostanie zwrócona, jeśli wizyta zostanie odwołana z 24-godzinnym wyprzedzeniem. Jeśli wizyta zostanie odwołana później niż 24-godziny przed wizytą Przedpłata/Zaliczka nie będzie zwrócona.
VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy ustawy o z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem wpisania praktyki do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeuów.
ZAŁĄCZNIK:
Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych FizjoMore Tomasz Moraczewski:
Rehabilitacja/Terapia manualna – 180 zł
Masaż relaksacyjny – 150 zł
Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych FizjoMore Sara Moraczewska:
Terapia manualna urologiczna mężczyzn – 180 zł
Terapia manualna i Biofeedback (ćwiczenia mięśni dna miednicy) – 280 zł
Terapia manualna uroginekologiczna kobiet – 180 zł
Biofeedback (ćwiczenia mięśni dna miednicy) – 110 zł