Przedstawiamy prostą instrukcję, jak krok po kroku wygląda pierwsza wizyta w gabinecie fizjoterapii FizjoMore w Lublinie.

1. Umawianie wizyty

Pytania sprawdź w zakładce FAQ lub skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

Fizjoterapia i rehabilitacja - Lublin i okolice Skuteczna fizjoterapia dla dzieci i dorosłych. Zapraszamy do gabinetu fizjoterapii FizjoMore. 690 403 304 Umów wizytę online

2. Lokalizacja

Gabinet fizjoterapii FizjoMore znajduje się w Lublinie:

ul. Kawaleryjska 10

Gabinet znajduje się w Centrum Medycznym Tulipan.

(Wejście znajduje się po przeciwnej stronie budynku niż parking.)

Prosimy o punktualność.

2. Wybierz zabieg fizjoterapii w Lublinie, który Cię interesuje:

To szereg działań leczniczych, adekwatnych do przewlekłych lub ostrych problemów zdrowotnych. Fizjoterapię poprzedza wnikliwy wywiad i badanie mający na celu dobrać odpowiednią terapię, ponieważ tylko taka ma szansę być skuteczna. Narzędziami pracy fizjoterapeuty jest terapia manualna, edukacja pacjenta i zalecenia do samodzielnej pracy w domu.

To leczenie problemów intymnych kobiet i mężczyzn w zakresie urologii, ginekologii, proktologii i seksualności.

To dotyk, który ma zapewnić odprężenie, zmniejszyć powierzchowne napięcie mięśni i bóle wynikające z drobnych przeciążeń.

Przygotowanie do wizyty w gabinecie fizjoterapii FizjoMore

1. Jak przygotować się na wizytę fizjoterapii/rehabilitacji?

• Zastanów się, kiedy odczuwasz ból i dyskomfort, przy jakich sytuacjach jest on najbardziej intensywny.
  • Przypomnij sobie wszystkie swoje urazy z przeszłości, oraz operacje jakie przebyłeś.
  • Jeśli posiadasz jakąś dokumentację medyczną (opisy, wyniki badań obrazowych, diagnostycznych) przynieś ją ze sobą na wizytę. Dobry fizjoterapeuta zapozna się z nimi podczas wizyty i będzie pomocna w ustaleniu planu terapii.
  • Pamiętaj, aby ubrać się w wygodny i komfortowy dla Ciebie strój, który nie będzie krępował ruchów. Na terapii możesz zostać poproszony o zdjęcie wierzchniej warstwy ubrań, aby fizjoterapeuta mógł ocenić twoją postawę ciała.
  • Zadbaj o higienę osobistą, abyś zarówno Ty jak i terapeuta czuł się komfortowo.

2. Przeciwwskazania do fizjoterapii

• miesiączka nie jest przeciwskazaniem.
  • ciąża nie jest przeciwskazaniem, należy jednak poinformować fizjoterapeutę o tym na początku wizyty.
  • przeziębienie, gorączka.
  • zakaźne choroby skóry.

3. Przebieg wizyty fizjoterapeutycznej

a) Dokumentacja medyczna

Przed rozpoczęciem fizjoterapii zostaniesz poproszony o podpisanie dokumentów RODO i numer PESEL, ponieważ jest to konieczne w świetle obowiązującego prawa.

b) Szczegółowy wywiad

Wizytę fizjoterapeutyczną rozpoczyna wywiad z pacjentem. Jest to czas dla terapeuty żeby dowiedzieć się jak najwięcej o Twoim problemie. Dlatego postaraj się wsłuchać w swoje ciało i przypomnieć szczegóły twojego bólu.

Przykładowe rzeczy o które możesz zostać zapytany podczas wywiadu?

• Kiedy pojawia się u Ciebie ból?
  • Kiedy jest on najbardziej intensywny?
  • Czy ruch łagodzi ból, czy bardziej go nasila?
  • Kiedy zaczął się problem?
  • Jak opisałbyś swój ból? np. promieniujący, kłujący, rozlany na większy obszar czy miejscowy?
  • Czy miałeś w przeszłości jakieś urazy?
  • Czy masz jakieś choroby współistniejące?

c) Terapia

Terapeuta po badaniu stwierdzi od czego należy rozpocząć terapię. Jest to kwestia bardzo indywidualna, każdy pacjent ma różną historię, napięcia i przebyte urazy.
Ból tej samej części ciała może mieć u różnych osób kompletnie inną przyczynę, dlatego tak ważne żeby Twoim zdrowiem zajął się specjalista.

W naszym gabinecie do rehabilitacji osób dorosłych używamy metod takich jak:

• masaż tkanek głębokich
  • mobilizacja i manipulacja stawów
  • drenaż limfatyczny
  • pinoterapia oraz praca w koncepcji dr Radosława Składowskiego
  • terapia w koncepcji osteopatycznej
  • suche igłowanie

Masaż

1. Jak przygotować się do masażu?

• Zadbaj o higienę, abyś zarówno Ty jak i masażysta czuł się komfortowo
  • Załóż wygodną bieliznę, ponieważ zostaniesz poproszony o zdjęcie wierzchniej warstwy ubrań
  • Nie musisz mieć ze sobą własnego ręcznika

2. Przeciwwskazania do masażu

• miesiączka nie jest przeciwwskazaniem
  • ciąża nie jest przeciwwskazaniem, należy jednak poinformować fizjoterapeutę o tym na początku wizyty
  • przeziębienie, gorączka
  • zakaźne choroby skóry

3. Przebieg masażu relaksacyjnego

Masaż relaksacyjny w Lublinie wykonywany jest za pomocą hipoalergicznej oliwki do ciała.

Podczas masażu relaksacyjnego zajmujemy się masażem:

• ramion
  • szyi
  • łopatek
  • kręgosłupa piersiowego
  • kręgosłupa lędźwiowego

Rejony te są najbardziej narażone na stres i przeciążenia. Wiemy też, że każdy ma inną wrażliwość na przyswajane bodźce, dlatego pytamy naszych klientów o wrażenia dotyczące siły nacisku. Możesz sam ocenić jaki masaż pasuje do Twojego obecnego nastroju i stanu ciała.

Jaki fizjoterapeuta będzie wykonywał zabieg?

Sara Moraczewska (Pawluk) i Tomasz Moraczewski to fizjoterapeuci z doświadczeniem i wieloletnią praktyką. Obsługują pacjentów z różnymi dolegliwościami.

4.5/5 - (2 votes)