Rehabilitacja sportowa w Lublinie umożliwia sprawne leczenie bólu (kontuzji) mięśni i stawów. Regularne uprawianie sportu przynosi niezastąpione korzyści, ale może też być przyczyną wielu urazów i przeciążeń. Dlatego osoby aktywne tak chętnie korzystają z rehabilitacji sportowej. W obecnych czasach praktycznie każdy klub sportowy współpracuje z fizjoterapeutą.

Rehabilitacja sportowa - Lublin i okolice Skuteczna rehabilitacja sportowa za pomocą prostych i bezpiecznych terapii. Zapraszamy do gabinetu fizjoterapii FizjoMore. 690 403 304 Umów wizytę online

Co jest celem rehabilitacji sportowej?

Rehabilitacja sportowa lublinRehabilitacja sportowa ma na celu zmniejszenie napięcia mięśni.

Ciężkie treningi, powtarzalne ruchy, duże przeciążenia są dla organizmu sygnałem do zwiększenia napięcia w mięśniach.

W skutek tego przegrody międzymięśniowe wypełnione tkanką łączną sklejają się. Ogranicza to ślizg mięśni względem siebie, powodując uczucie sztywności i bólu.

Rozwiązaniem tego problemu jest wizyta u fizjoterapeuty sportowego w Lublinie. Bada on problematyczne miejsce i dopasuje odpowiedni sposób terapii.

Przywrócenie prawidłowego ślizgu mięśni względem siebie, poprawa ruchomości stawowej doprowadza nie tylko do wyeliminowania dolegliwości bólowych ale także do lepszych wyników sportowych i zapobieganiu potencjalnym urazom.

Fizjoterapia sportowa umożliwi zmniejszenie napięcia mięśni tak aby usunąć dolegliwości bólowe.

Rehabilitacja sportowa po operacjach i zabiegach

Zmniejszenie zakresu ruchu, ból, opuchlizna to początkowy etap gojenia tkanek. Mięśnie, więzadła potrzebują czasu na regenerację. Pobyt w szpitalu, długie unieruchomienie, zmniejszonie aktywności, bezpowrotny spadek wyników sportowych, tego najbardziej obawiają się osoby które regularnie trenuj.

Fizjoterapeuta pomoże wrócić do sprawności po operacji szybciej i skuteczniej. Im wcześniej zacznie się rehabilitację sportową, tym większa szansa na powrót do sportu czy aktywności z pełną sprawnością.

Rehabilitacja sportowa po urazach

Kluczowe jest, aby przywrócić organizmowi funkcje regeneracyjne. Jest to możliwe poprzez rozluźnienie tkanek na przebiegu najważniejszych tętnic i żył. Umożliwi to także wyciszenie układu nerwowego który został podrażniony przez uraz.

Ważne jest także, aby wprowadzić odpowiednie ćwiczenia i obciążenie stawów.

Rehabilitacja sportowa a przygotowanie do operacji

Czasami urazy lub zmiany chorobowe w tkankach są na tyle duże że jedynym wyjściem jest operacja. Mając to na uwadze warto się do niej przygotować.

Celem rehabilitacji sportowej w takiej sytuacji jest rozluźnienie mięśni, poprawa zakresów ruchomości a także nauka ćwiczeń, które pacjent będzie mógł wykonywać po zabiegu operacyjnym. Dzięki temu organizm już w pierwszej dobie po operacji będzie miał lepszą i szybszą regenerację.

Rehabilitacja sportowa a zapobieganie urazom

Rehabilitacja sportowa obejmuje również zapobieganie przyszłym urazom. Bardzo często zdarza się że osoby po zwichnięciu stawu skokowego wpadają w jego nawrotowe zwichnięcia. Odpowiedzialne za to są błędy w informacji proprioceptywnej stawu, czyli czucia swojego położenia w przestrzeni co doprowadza ostatecznie do urazu. Nawracające urazy dotyczą nie tylko stawu skokowego, ale wszystkich stawów, mięśni i więzadeł w naszym ciele.

Fizjoterapeuta w Lublinie pomoże zapewnić prawidłowy przesył informacji w organizmie tak, aby nie dochodziło do powtarzania schematu urazowego wielokrotnie. Aby historia nie powtórzyła się ponownie.

Rehabilitacja sportowa a poprawa wyników sportowych

Fizjoterapeuta podczas terapii zwraca również uwagę na płynność ruchów, zakres, a także sposób ich wykonywania. W rehabilitacji sportowej niezwykle ważne jest, aby powięź czyli tkanka otaczająca mięśnie była zdolna do odpowiedniego przekazywania napięć na dalsze partie i łańcuchy mięśniowe. W powięzi jest ogromna liczba receptorów które u sportowców pełnią szczególnie ważną rolę wpływając na równowagę, płynność ruchów a przez to na odpowiednią technikę. Tylko idealnie działająca powięź jest gotowa na przenoszenie dużych obciążeń w krótkim czasie.