Gabinet fizjoterapii FizjoMore umożliwia przeprowadzenie profesjonalnej terapii wisceralnej w Lublinie.

Czym jest terapia wisceralna?

Terapia wisceralna polega na manualnej pracy w obrębie jamy brzusznej. Ma ona na celu zmniejszenie napięć powłok brzusznych, a także wpływ na prawidłową ruchomość narządów wewnętrznych.

Terapia wisceralna - Lublin i okolice Skuteczne zmiejszanie napięć brzusznych i poprawa ruchomości narządów wewnętrznych. Zapraszamy do gabinetu fizjoterapii FizjoMore. 690 403 304 Umów wizytę online

Terapia wisceralna a oddech

Terapia wisceralna lublinCzłowiek podczas jednego dnia robi około 20 000 oddechów. Podczas każdego wdechu przepona obniża się o około 4 cm, razem z nią spychając wszystkie narządy wewnętrzne, co zwiększa ciśnienie w jamie brzusznej. Następnie podczas wydechu przepona wraca do poprzedniej pozycji podnosząc się o 4 cm do góry.

Jeśli w jamie brzusznej będą występowały duże napięcia ten fizjologiczny ruch nie będzie mógł zachodzić prawidłowo, co może powodować nie tylko problemy gastryczne, ale również bóle kręgosłupa.

W takich sytuacja terapia wisceralna może być najlepszym sposobem na pozbycie się bólu kręgosłupa.

Zaburzenie napięć w obrębie jamy brzusznej może doprowadzić do:

• Wzdęcia/ gazy
  • Zaparcia/ biegunki
  • Bólu w łukach podżebrowych
  • Refluksu/zgaga
  • Spłycenie oddechu
  • Bólu w obrębie klatki piersiowej
  • Tworzenia się obrzęków w kończynach
  • Bólu kręgosłupa
  • Bóle pomiędzy łopatkami

Cele terapii wisceralnej

Celem terapii wisceralnej jest:

• zmniejszenie ciśnienia i napięcia w obrębie jamy brzusznej
  • praca nad prawidłowym cyklem oddechowym
  • poprawa ukrwienia w obrębie jamy brzusznej
  • zmniejszenie napięcia w obrębie powięzi brzusznej i mięśni brzucha
  • poprawa elastyczności żeber

Terapia wisceralna a siedzący tryb życia

Obecnie dużo czasu spędzamy w pozycji siedzącej, w pracy, w samochodzie, czy odpoczywając w domu. Taki sposób nie jest dobry dla naszej przepony, która w pozycji siedzącej nie może poruszać się w pełnym swoim zakresie szczególnie, jeśli jest to długotrwałe. To ma negatywny wpływ na narządy w jamie brzusznej i ich funkcjonowanie.